doprava nad 50€ zdarma

Obchodné podmienky

Obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky
(ďalej len „VOP“)

PREAMBULA

Predávajúcim sa v zmysle týchto VOP označuje obchodná spoločnosť
ETS Group s. r. o., so sídlom Zámocká 3, 811 01 Bratislava – mestská časť Staré, IČO: 52 574 628, DIČ: 2121072283, IČ DPH: SK2121072283,  zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č.: 141577/B (ďalej len „obchodník“). Tieto VOP upravujú vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán, ktoré vznikajú na základe kúpnej zmluvy medzi obchodníkom ako dodávateľom na jednej strane a inou fyzickou osobou alebo právnickou osobou (ďalej len ako „kupujúci“) na strane druhej, prostredníctvom internetového obchodu obchodníka.

Všetky zmluvné vzťahy medzi obchodníkom a kupujúcim sú uzatvorené v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky.

V prípade ak je zmluvnou stranou spotrebiteľ, riadia sa právne vzťahy neupravené týmito VOP zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „OZ“) a zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov (ďalej len „ZoOS“).

V prípade, ak je zmluvnou stranou subjekt uvedený v ustanovení § 261 ods. 1, ods. 2, ods. 3, ods. 4 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov, riadia sa právne vzťahy neupravené týmito VOP zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „ObZ“).

Orgánom dozoru je Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom Bajkalská 21/A, P. O. BOX 29, 827 99 Bratislava (ďalej len ako „SOI“) a Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, so sídlom Bajkalská 21/A, P. O. BOX 5, 820 07 Bratislava, odbor výkonu dohľadu, tel. č.: 02/58 27 21 72, 02/58 27 21 04.

Článok I.
Definície pojmov

  1. Spotrebiteľ je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
  1. Podnikateľ je  osoba zapísaná v Obchodnom registri, podniká na základe živnostenského oprávnenia, podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov alebo osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.
  1. Obchodník je osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet.
  1. Objednávka je návrh na uzatvorenie zmluvy o kúpe tovaru s obchodníkom.
  1. Zmluva je kúpna zmluva dohodnutá na základe riadne vyplnenej objednávky zaslanej prostredníctvom Eshopu, a je uzavretá vo chvíli, kedy spotrebiteľ alebo podnikateľ dostane od obchodníka potvrdenie objednávky. Zmluvou je tiež zmluva na kúpu veci s digitálnymi prvkami a zmluva na poskytnutie digitálneho plnenia. V prípade, že sa tieto VOP odkazujú v ich jednotlivých častiach alebo jednotlivých bodoch osobitne na zmluvu na kúpu veci s digitálnymi prvkami alebo na zmluvu o poskytnutí digitálneho plnenia, platí takáto osobitná úprava iba pre tovar a/alebo digitálne plnenie poskytnuté na základe daného zmluvného typu.
  1. Spotrebiteľská kúpna zmluva je kúpna zmluva uzatvorená medzi obchodníkom ako predávajúcim a spotrebiteľom ako kupujúcim, ak je predmetom kúpy akákoľvek hnuteľná vec, vrátane veci s digitálnymi prvkami, vody, plynu alebo elektriny predávaných v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, a to aj vtedy, ak sa má vec ešte len vyrobiť alebo vyhotoviť, okrem iného aj podľa špecifikácií Spotrebiteľa ako kupujúceho.
  1. Zmluva uzavretá na diaľku je zmluva medzi obchodníkom a spotrebiteľom dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti obchodníka a Spotrebiteľa, najmä využitím online rozhrania, elektronickej pošty, telefónu, faxu, adresného listu alebo ponukového katalógu.
  1. Tovar je akákoľvek hmotná hnuteľná vec.
  1. Digitálnym plnením je všetko, čo môže spotrebiteľ alebo podnikateľ nakúpiť na E-shope prostredníctvom uzatvorenia zmluvy na poskytnutie digitálneho plnenia a súčasne pozostáva z údajov vytvorených a dodaných v digitálnej forme alebo digitálna služba, ktorá umožňuje vytvárať, spracúvať, uchovávať údaje v digitálnej forme alebo pristupovať k takýmto údajom.
  1. E-shop je služba, ktorá pomocou softvéru vrátane webového sídla, časti webového sídla alebo aplikácie umožňuje spotrebiteľom uzatvárať zmluvy na diaľku s obchodníkmi odlišnými od prevádzkovateľa online trhu alebo s inými spotrebiteľmi.
  1. E-shop znamená počítačový program – internetová aplikácia, ktorá je dostupná v sieti internet prostredníctvom webovej adresy www.hotovkyzplechovky.sk, ktorej hlavnou funkcionalitou je zobrazenie, výber a objednanie tovaru spotrebiteľom alebo podnikateľom.
  1. Uzatvorením kúpnej zmluvy sa má na mysli doručenie objednávky kupujúceho, ktorá predstavuje návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy, pričom samotná kúpna zmluva je uzatvorená momentom doručenia záväzného súhlasu obchodníka s návrhom kúpnej zmluvy kupujúcemu, t. j. záväzným potvrdením objednávky zo strany obchodníka. Od tohto momentu medzi obchodníkom a kupujúcim vznikajú vzájomné práva a povinnosti, ktoré sú vymedzené kúpnou zmluvou a týmito VOP. VOP sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy.
  1. Nákupný košík je časť E-shopu, ktorá je automaticky generovaná aktiváciou príslušných funkcií kupujúcim v rámci jeho konania v užívateľskom prostredí E-shopu, najmä pridaním alebo odberaním tovaru, resp. služby alebo zmenou množstva vybraného tovaru, resp. služby;
  1. Registrácia znamená elektronickú registráciu kupujúceho  do databázy E-shopu, a to vyplnením aspoň povinných registračných údajov v užívateľskom rozhraní E-shopu a prístupových údajov a ich následným uložením do databázy E-shopu.
  1. Užívateľ je akýkoľvek kupujúci, ktorí užíva E-shop.
  1. Užívateľský účet je účet zriadení kupujúcim na základe uvedenia svojich údajov, ktorý umožňuje uchovanie zadaných údajov a uchovávanie histórie objednaného tovaru a uzavretých zmlúv alebo pristupovanie a využívanie digitálneho obsahu dodaného v rámci zmluvy na poskytnutie digitálneho plnenia.
  1. Cena je finančná čiastka, ktorú bude hradiť kupujúci za tovar.
  1. Cena za dopravu je finančná čiastka, ktorú bude hradiť za doručenie tovaru kupujúci, a to vrátane ceny za jeho zabalenie, dopravu, poštovné alebo prípadne iné poplatky.
  1. Celková cena je súčet ceny a ceny za dopravu, prípadne ďalších nákladov a poplatkov, ak tieto nebolo možné určiť vopred.
  1. DPH je daň z pridanej hodnoty účtovaná podľa ustanovení zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty.
  1. Faktúra je daňový doklad alebo oznámenie, ktoré je vyhotovené v listinnej forme alebo elektronickej forme podľa príslušných ustanovení zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty na celkovú cenu.

Článok II.
Úvodné ustanovenia

  1. Kúpa tovaru je možná len cez webové rozhranie E-shopu – https://www.hotovkyzplechovky.sk/.
  1. Pri nákupe tovaru je povinnosťou kupujúceho poskytnúť obchodníkovi všetky informácie správne, úplne a pravdivo. Má sa zato, že informácie, ktoré poskytol kupujúci pri objednaní tovaru obchodníkovi sú správne, úplné a pravdivé.

Článok III.
Uzatvorenie kúpnej zmluvy

  1. Kúpnu zmluvu s obchodníkom možno uzavrieť v slovenskom, českom a anglickom jazyku.
  1. Kúpna Zmluva sa uzatvára na diaľku prostredníctvom E-shopu obchodníka, pričom náklady na použitie komunikačných prostriedkov, ktoré pri uzatváraní zmluvy využije kupujúci hradí kupujúci z vlastných finančných zdrojov. Tieto náklady nezvyšujú celkovú cenu tovaru a nelíšia sa od základnej sadzby, ktorú platí kupujúci za používanie týchto prostriedkov (najmä za prístup k internetu).
  1. Na uzavretie kúpnej zmluvy je potrebné, aby kupujúci na E-shope vytvoril návrh objednávky, ktorý musí obsahovať uvedené náležitosti:
  1. informácie o nakupovanom tovare (kupujúci označuje tovar tlačidlom “Pridať do košíka / Do košíka”);
  2. informácie o cene, cene za dopravu, DPH, spôsobu platby celkovej ceny a požadovanom spôsobe doručenia tovaru, pričom dotknuté informácie budú zadané v rámci tvorby návrhu objednávky a automaticky vypočítané na základe zvoleného tovaru a spôsobu doručenia;
  3. identifikačné údaje kupujúceho (v prípade ak je kupujúci fyzická osoba) potrebné na doručenie tovaru, a to meno, priezvisko, doručovaciu adresu, telefónne číslo a e-mailovú adresu;
  4. identifikačné údaje kupujúceho (v prípade ak je kupujúcim právnická osoba), a to obchodné meno/názov, sídlo/miesto podnikania, fakturačné údaje (IČO, DIČ, prípadne IČ DPH), telefónne číslo, e-mailovú adresu;
  5. v prípade opakovaného a pravidelného dodávania aj informáciu o dobe dodávania tovaru.
  1. V prípade, že pri zobrazení tovaru sa nachádza odkaz na doplňujúce informácie týkajúce sa charakteristiky tovaru, vlastností tovaru a/alebo jeho dostupnosti, či podmienok dodania, má sa za to, že kupujúci sa do momentu odoslania objednávky oboznámil aj s uvedenými informáciami.
  1. Počas realizácie návrhu objednávky môže kupujúci údaje meniť a kontrolovať až do jej vytvorenia.
  1. Kupujúci po vykonaní kontroly a stlačení tlačidla “Objednávka s povinnosťou platby” objednávku vytvorí. Pred stlačením tlačidla je kupujúci povinný potvrdiť, že sa riadne oboznámil s VOP a súhlasí s nimi. Bez tohto potvrdenia nebude možné objednávku vytvoriť. Po stlačení tlačidla budú všetky vyplnené informácie odoslané priamo obchodníkovi. Odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil, resp. že bol obchodníkom oboznámený:
    1. hlavných vlastnostiach tovaru a/alebo službách, vrátane údajov o funkčnosti, kompatibilite a interoperabilite veci s digitálnymi prvkami alebo digitálneho plnenia;
    2. o jeho celkovej cene a ostatných nákladoch, a to nákladoch na dodanie, resp. dopravu ako aj o tom, že túto konkrétnu výšku ceny je povinný obchodníkovi uhradiť a že si zvolil vyhovujúci spôsob úhrady ceny z možností ponúkaných obchodníkom;
    3. o dodacích podmienkach, lehotách, v ktorých sa obchodník zaväzuje dodať kupujúcemu tovar, vrátane poskytnutia služby dodania, resp. dopravy prípadne aj o podmienkach súvisiacich s dostupnosťou tovaru, ak sa na daný tovar vzťahuje akékoľvek obmedzenie spojené s jeho dostupnosťou;
    4. o platobných podmienkach;
    5. o všeobecných obchodných podmienkach a reklamačnom poriadku obchodníka (a v rámci nich o zodpovednosti obchodníka za vady tovaru, služieb a digitálneho plnenia, o podmienkach trvania zmluvy,  možnostiach alternatívneho riešenia sporov medzi kupujúcim a obchodníkom).
  1. Objednávku kupujúceho potvrdí obchodník v čo najkratšom čase, a to správou odoslanou na e-mailovú adresu uvedenú kupujúcim v objednávke. Potvrdenie bude obsahovať zhrnutie objednávky a VOP, resp. odkaz na ne. Potvrdením objednávky dochádza k uzavretiu kúpnej zmluvy medzi obchodníkom a kupujúcim. VOP platné v deň objednania sú neoddeliteľnou súčasťou zmluvy.
  1. V prípade, ak obchodník nebude môcť objednávku potvrdiť, napríklad ak tovar nie je dostupný alebo ak kupujúci objedná viac kusov tovaru, než je povolené je povinný informovať kupujúceho o maximálnom počte kusov tovaru vopred na E-shope. Ak obchodník nemôže objednávku potvrdiť, je povinný kontaktovať kupujúceho a zaslať mu ponuku na uzavretie kúpnej zmluvy v pozmenenej podobe. Kúpna zmluva je v takomto prípade považuje za uzavretú v prípade, ak pozmenenú ponuku obchodníka kupujúci potvrdí.
  1. Ak je na E-shope obchodníka alebo v návrhu objednávky kupujúceho uvedená zjavne chybná cena, napríklad v dôsledku technickej chyby, nie je obchodník povinní dodať tovar za túto cenu ani po potvrdení objednávky. V takom prípade je obchodník povinný bezodkladne kontaktovať kupujúceho, pričom obchodník má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy, pričom obchodník je povinný zaslať kupujúcemu ponuku na uzavretie novej kúpnej zmluvy v zmenenej podobe. Nová kúpna zmluva je uzavretá, keď zmenenú ponuku obchodníka kupujúci potvrdí. Ak ponuku obchodníka kupujúci nepotvrdí do 3 kalendárnych dní, má obchodník právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Za zjavnú chybu v cene sa považuje situácia, keď cena celkom zjavne nezodpovedá obvyklej cene u iných predajcov alebo obsahuje zjavne nesprávne číslice.
  1. Po uzavretí kúpnej zmluvy je kupujúci povinný zaplatiť celkovú cenu za tovar obchodníkovi.
  1. Obchodník je povinný splniť objednávku a dodať kupujúcemu tovar v lehote najneskôr do 7 dní od zaslania e-mailového potvrdenia. Objednaný tovar obchodník obvykle expeduje do 7 dní. Obchodník uskutočňuje dodanie tovaru počas pracovných dní, o presnom dni expedície a dodaní tovaru je kupujúci informovaný e-mailom na e-mailovej adrese, ktorú kupujúci uvedie v objednávke.

Článok IV.
Platobné podmienky

  1. Cena tovaru je vždy uvedená v rámci E-shopu, v návrhu objednávky a v kúpnej zmluve. V prípade rozporu medzi cenou uvedenou pri tovare v rámci E-shopu a cenou uvedenou v návrhu objednávky sa uplatní cena uvedená v návrhu objednávky, ktorá bude vždy totožná s cenou v kúpnej zmluve. V rámci návrhu objednávky je tiež uvedená cena za dopravu, prípadne podmienky, kedy je doprava zadarmo.
  1. Všetky ceny tovarov sú uvedené vrátane DPH. DPH je účtovaná v zmysle zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty.
  1. Kupujúci má právo voľby z možností zobrazených v užívateľskom prostredí E-shopu spôsob zaplatenia kúpnej ceny za tovar a prípadne ďalšie peňažné plnenia obchodníkovi. Kupujúci môže úhradu celkovej ceny zrealizovať nasledujúcimi spôsobmi:
  1. dobierkou – v prípade dobierky dôjde k platbe pri doručení tovaru oproti odovzdaniu tovaru, v prípade platby dobierkou je celková cena splatná pri prevzatí tovaru. pričom pri dobierke sa účtuje dodatočný poplatok vo výške 4 €;
  2. prevodom;
  3. online platba kartou – okamžitá platba cez platobnú bránu GoPay;
  4. Google pay – okamžitá platba cez elektronickú peňaženku;
  5. online bankový prevod – rýchly prevod peňazí z vybraných bánk;
  6. Paypal – okamžitá platba cez elektronickú peňaženku;
  7. Bitcoin – okamžitá platba virtuálnou menou Bitcoin;
  8. sms platba – strhnutá z kreditu alebo prirátaná k tarifnému vyúčtovaniu;
  9. hotovosť – v hotovosti je možné hradiť tovar len v prípade osobného prevzatia v prevádzkarni na adrese Hviezdoslavova ulica 393, 955 01 Práznovce.
  1. Pokiaľ niektorý zo spôsobov platby obsahuje informácie o nákladoch na prevedenie takejto platby, je kupujúci povinný znášať náklady na prevedenie tejto platby, ktoré sú uvedené pri danej platbe v užívateľskom prostredí E-shopu.
  1. Faktúra bude vystavená v elektronickej podobe po uhradení celkovej ceny a bude zaslaná na e-mailovú adresu kupujúceho uvedenú v objednávke. Faktúra bude tiež fyzicky priložená k tovaru a dostupná v užívateľskom účte, ak ho má kupujúci zriadený.
  1. Vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho zaplatením celkovej ceny a dodaním tovaru. V prípade platby bankovým prevodom je celková cena zaplatená pripísaním peňažných prostriedkov na bankový účet obchodníka, v ostatných prípadoch je celková cena zaplatená v okamihu uskutočnenia platby.
  1. V prípade bezhotovostnej platby bankovým prevodom je kupujúci povinný uviesť variabilný symbol určený obchodníkom.

Článok V.
Dodacie podmienky, náklady na dodanie tovaru a prechod nebezpečenstva náhodnej skazy a náhodného zhoršenia a straty predmetu kúpy

  1. Tovar je možné dodať iba v rámci Slovenskej republiky, Českej republiky, Chorvátsko, Maďarsko, Nemecko, Poľsko, Rakúsko. Spôsob zabalenia Tovaru určuje výhradne obchodník.
  1. Kupujúci je povinný zaplatiť obchodníkovi náklady spojené s balením a doručením daného tovaru kupujúcemu, a to vo výške uvedenej u danej objednávky a v užívateľskom prostredí E-shopu.
  1. Tovar bude kupujúcemu dodaný spôsobom podľa výberu kupujúceho, pričom kupujúci môže vyberať z nasledujúcich možností:
  1. doručenie kuriérom na adresu prostredníctvom Slovak Parcel Service s.r.o., so sídlom Senecká cesta 1, Ivanka pri Dunaji 900 28, IČO: 31 329 217, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č.: 3215/B;
  2. doručenie kuriérom na adresu prostredníctvom GLS General Logistics Systems Slovakia s.r.o., so sídlom Budča 1039, Budča 962 33, IČO: 36 624 942, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, oddiel: Sro, vložka č.: 9084/S;
  3. doručenie kuriérom na adresu prostredníctvom Packeta Slovakia s. r. o., so sídlom Sliačska 1E, Bratislava – mestská časť Nové Mesto 831 02, IČO: 48 136 999, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č.: 105158/B;
  4. doručenie na zvolené výdajné miesto prostredníctvom služby Balíkovo box;
  5. doručenie na zvolené výdajné miesto prostredníctvom služby Packeta výdajné miesto;
  6. osobný odber na adrese Hviezdoslavova ulica 393, 955 01 Práznovce.
  1. Obchodník je povinný dodať tovar bezodkladne, najneskôr však v lehote 30 dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy, pričom všetky lehoty pre dodanie tovaru uvedené v užívateľskom rozhraní E-shopu sú len orientačné, v prípade ak sa zmluvné strany nedohodnú inak. Tovar je dodaný v okamihu, keď ho kupujúci alebo ním poverená osoba prevezme, alebo v prípade, keď ho obchodník odovzdá prepravcovi podľa voľby kupujúceho. Tovar s digitálnymi prvkami sa považuje za dodaný okamihom, keď je kupujúcemu sprístupnený na stiahnutie a inštaláciu príslušný digitálny obsah alebo digitálna služba alebo ak ide o nepretržité dodávanie digitálneho obsahu alebo poskytovanie digitálnej služby počas dohodnutej doby, okamihom začatia jeho sprístupňovania kupujúcemu.
  1. V prípade, ak pri plnení kúpnej zmluvy nastanú skutočnosti, ktoré budú mať vplyv na termín dodania objednaného tovaru bude kupujúci o tejto zmene termínu dodania a o novom predpokladanom termíne dodania objednaného tovaru informovaný obchodníkom prostredníctvom e-mailu, pričom právo kupujúceho na odstúpenie od kúpnej zmluvy týmto nie je dotknuté. Súčasťou oznámenia obchodníka o novom termíne dodania tovaru je žiadosť obchodníka adresovaná kupujúcemu na vyjadrenie, či trvá na dodaní objednaného tovaru v novom termíne. V prípade osobného odberu na adrese určenej obchodníkom bude kupujúci vždy o možnosti vyzdvihnutia tovaru informovaný prostredníctvom e-mailu.
  1. Kupujúci je povinný pri preberaní tovaru od dopravcu skontrolovať neporušenosť obalu tovaru a v prípade akéhokoľvek poškodenia túto skutočnosť bezodkladne oznámiť dopravcovi a obchodníkovi. V prípade, ak došlo k poškodeniu obalu, ktoré svedčí o neoprávnenej manipulácii a vstupe do zásielky, nie je povinnosťou kupujúceho tovar od dopravcu prevziať.
  1. Kupujúci je povinný prevziať tovar v dohodnutom mieste a čase. Ak si doručovaný tovar kupujúci neprevezme podľa predchádzajúcej vety, obchodník prostredníctvom e-mailu oznámi kupujúcemu, kde si môže tovar prevziať, vrátane lehoty na jeho prevzatie.
  1. Obchodník môže na základe písomnej žiadosti zaslanej kupujúcim najneskôr do 14 dní od kedy mal tovar kupujúci prevziať, opätovne doručiť tovar, pričom kupujúci sa zaväzuje uhradiť obchodníkovi všetky náklady spojené s opätovným doručením tovaru. V prípade, ak kupujúci poruší svoju povinnosť prevziať tovar, s výnimkou prípadu uvedeného v ods. 5 tohto Článku týchto VOP, nemá to za následok porušenie povinnosti obchodníka doručiť tovar kupujúcemu. Zároveň ak kupujúci tovar neprevezme, nie je táto skutočnosť dôvodom pre odstúpenie od kúpnej zmluvy medzi obchodníkom a kupujúcim.
  1. V prípade, ak kupujúci tovar neprevezme ani v dodatočnej lehote, vzniká obchodníkovi právo na odstúpenie od zmluvy z dôvodu podstatného porušenia kúpnej zmluvy kupujúcim. Ak obchodní uplatní svoje právo na odstúpenie od zmluvy, je odstúpenie účinné v deň, kedy je toto odstúpenie doručené kupujúcemu. Odstúpenie od kúpnej zmluvy nemá vplyv na nárok na náhradu vzniknutej škody v sume skutočných nákladov za pokus o doručenie tovaru na požiadanie kupujúceho,  prípadne ďalšieho nároku na náhradu škody, ak takýto vznikne.
  1. Ak je z dôvodov vzniknutých na strane kupujúceho tovar doručovaný opakovane alebo iným spôsobom, než bolo v kúpnej zmluve dohodnuté, je povinnosťou kupujúceho nahradiť obchodníkovi všetky náklady s týmto opakovaným doručením. Platobné údaje pre zaplatenie týchto nákladov zašle obchodník kupujúcemu na e-mailovú adresu kupujúceho uvedenú v kúpnej zmluve pričom tieto náklady splatné do 14 dní od doručenia e-mailu.
  1. Nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty tovaru prechádza na kupujúceho v okamihu dodania tovaru. V prípade, keď tovar kupujúci neprevezme alebo ho prevziať odmietne, s výnimkou prípadu uvedeného v ods. 5 týchto VOP, prechádza na kupujúceho nebezpečenstvo náhodnej skazy a náhodného zhoršenia a straty tovaru v okamihu, kedy mal kupujúci možnosť ho prevziať, ale z dôvodov na strane kupujúceho k prevzatiu tovaru nedošlo. Prechod nebezpečenstva náhodnej skazy a náhodného zhoršenia a straty tovaru znamená, že od tohto okamihu nesie kupujúci všetky dôsledky spojené so stratou, zničením, poškodením či akýmkoľvek znehodnotením tovaru.
  1. V prípade, ak je obchodníkom spoločne s tovarom poskytnutý kupujúcemu dar, je darovacia zmluva medzi obchodníkom a kupujúcim uzatvorená s rozväzovacou podmienkou, že ak dôjde k odstúpeniu od kúpnej zmluvy, ruší sa daná darovacia zmluva bez ďalšieho od počiatku spolu  s kúpnou  zmluvou a kupujúci je povinný spolu so zakúpeným  tovarom obchodníkovi vrátiť aj poskytnutý dar.

Článok VI.
Užívateľský účet

  1. Po registrácii v E-shope obchodníka má kupujúci možnosť pristupovať do svojho užívateľského účtu.
  1. Pri registrácii užívateľského účtu je kupujúci povinní uviesť správne a pravdivé údaje a v prípade zmien ich aktualizovať.
  1. Prístup k užívateľskému účtu kupujúceho je chránený užívateľským menom a heslom kupujúceho. Kupujúci má povinnosť zachovávať mlčanlivosť v súvislosti s šírením týchto údajov a nie je oprávnený poskytovať ich žiadnej inej osobe. V prípade porušenia tejto povinnosti nesie kupujúci za zneužitie týchto údajov všetku zodpovednosť.
  1. Užívateľský účet kupujúceho je osobný a kupujúci nemá oprávnenie umožniť jeho užívanie tretím osobám.
  1. Užívateľský účet kupujúceho môže byť zrušený, v prípade, ak ho kupujúci nevyužíva po dobu dlhšiu ako 6 mesiacov, ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy alebo ak poruší zmluvné povinnosti, ktorými je viazaný.
  1. Užívateľský účet kupujúceho nemusí byť dostupný nepretržite, najmä v dôsledku nevyhnutnej údržby hardvérového a softvérového vybavenia E-shopu.
  1. V prípade straty, odcudzenia alebo iného narušenia práva užívania užívateľských hesiel je kupujúci povinný oznámiť túto skutočnosť bez zbytočného odkladu obchodníkovi. Obchodník v primeranej lehote poskytne kupujúcemu nové prístupové údaje.

Článok VII.
Práva zo zodpovednosti za vady

  1. V prípade, ak je kupujúci podnikateľom je obchodník povinný dodať kupujúcemu tovar v dohodnutej kvalite, množstve a bez vád.
  1. Ak je kupujúci spotrebiteľom, je obchodník povinný dodať tovar v súlade so všeobecnými požiadavkami podľa § 617 OZ a dohodnutými požiadavkami podľa § 616 OZ ako aj prezentovanými vlastnosťami objednaného tovaru na E-shope obchodníka  alebo na propagačných materiáloch k tovaru, a bez vád. Tovar nemusí byť v súlade so všeobecnými požiadavkami podľa § 617 OZ, ak bol kupujúci pri uzatvorení kúpnej zmluvy obchodníkom výslovne oboznámený, že určitá vlastnosť tovaru nezodpovedá takým všeobecným požiadavkám a kupujúci s touto skutočnosťou vyjadril súhlas.
  1. Na účely týchto VOP, sa za tovar dodaný v súlade s ustanovením § 617 OZ považuje tovar, ak:
  1. je vhodný na všetky účely, na ktoré sa tovar rovnakého druhu bežne používa s prihliadnutím najmä na právne predpisy, technické normy alebo kódexy správania platné pre príslušné odvetvie, ak technické normy neboli vypracované;
  2. zodpovedá opisu a kvalite vzorky alebo modelu, ktoré boli kupujúcemu pred uzavretím kúpnej zmluvy poskytnuté;
  3. je dodaný s príslušenstvom, obalom;
  4. je dodaný v množstve, kvalite a s vlastnosťami charakteristickými pre daný produkt.
  1. Ak je kupujúci podnikateľom, za vady tovaru obchodník nezodpovedá z nasledovných dôvodov:
  1. ak bol kupujúci o existujúcich vadách poučený alebo o vadách musel vedieť na základe okolností uzavretia kúpnej zmluvy a tieto vady nie sú v rozpore s dohodnutými vlastnosťami tovaru;
  2. ak vady tovaru vznikli po jeho prevzatí kupujúcim, za predpokladu, že vady nevznikli porušením zmluvných povinností obchodníka alebo ak bol tovar kupujúcim prevzatí podľa Článku IV. týchto VOP a bez právneho dôvodu kupujúci prevzatie odmietol alebo tovar neprevzal;
  3. ak kupujúci nevytkol zjavné vady tovaru včas;
  4. ak kupujúci nevytkol skryté vady tovaru včas;
  5. obchodník pri použitom tovare nezodpovedá za vady vzniknuté jeho použitím alebo opotrebením, pri tovare predávanom za nižšiu cenu obchodník nezodpovedá za vady, pre ktoré bola dojednaná nižšia cena.
  1. Ak je kupujúci spotrebiteľom, za vady tovaru obchodník nezodpovedá z nasledovných dôvodov:
  1. ak kupujúci nevytkol vady tovaru včas;
  2. ak vlastnosti tovaru nezodpovedajú všeobecným požiadavkám v zmysle ustanovenia § 617 OZ, pričom o tejto skutočnosti bol kupujúci písomne poučený a s uvedeným nesúladom vyjadril výslovný písomný súhlas;
  3. ide o zmluvu na kúpu tovaru  s digitálnymi prvkami alebo na zmluvu o poskytnutí digitálneho plnenia;
  1. Obchodník poskytuje kupujúcemu na zakúpený tovar záruku, ak je záručná  doba  uvedená  pri  danom tovare v užívateľskom prostredí E-shopu, a to po dobu uvedenej záručnej doby, pričom takto uvedená záruka platí iba pre spotrebiteľov.
  1. V prípade, ak dôjde k výmene tovaru, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového tovaru kupujúcim.
  1. Práva kupujúceho zo zodpovednosti za vady tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak ich neuplatníte v záručnej dobe. Avšak práva zo zodpovednosti za vady pri tovare, ktorý sa rýchlo kazí, musí kupujúci uplatniť záruku najneskôr v deň nasledujúci po kúpe, inak práva kupujúceho zaniknú.
  1. Tovar predaný obchodníkom má vady ak nie je v súlade s dohodnutými požiadavkami a všeobecnými požiadavkami alebo ak jeho používanie znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby vrátane práv duševného vlastníctva.
  1. Obchodník zaručuje, že v dobe prechodu nebezpečenstva náhodnej skazy a náhodného zhoršenia a straty tovaru je tovar bez vád, najmä, že:
  1. zodpovedá opisu, druhu, množstvu a kvalite a má vlastnosti, ktoré obchodník s kupujúcim dohodli, a pokiaľ neboli výslovne dohodnuté, potom také, ktoré boli pri popise tovaru uvedené obchodníkom, prípadne také, ktoré možno vzhľadom na povahu tovaru rozumne očakávať;
  2. je vhodný na účely, ktoré boli uvedené obchodníkom alebo na účely, ktoré sú pre tovar tohto typu obvyklé a je funkčný;
  3. je dodaný so všetkým príslušenstvom a návodmi, ak je tak dohodnuté s kupujúcim v kúpnej zmluve;
  4. sú dodané aktualizácie vymedzené v kúpnej zmluve, ak ide o tovar s digitálnymi prvkami.

Článok VIII.
Uplatnenie práva zo zodpovednosti za vady (reklamácia)

  1. Obchodník zodpovedá kupujúcemu za vady podľa Článku VII. týchto VOP, ktorú má predaný tovar v čase jeho dodania alebo ktorá sa prejaví počas doby trvania zodpovednosti za vady, ak to charakter dodaného tovaru pripúšťa.
  1. Kupujúci môže podať reklamáciu nasledovnými spôsobmi: písomne prostredníctvom poskytovateľa poštových služieb, e- mailom: info@hotovkyzplechovky.sk, telefonicky: +421 905 827 849,  alebo osobne v prevádzkarni obchodníka.
  1. Pri uplatnení reklamácie je kupujúci povinný uviesť nasledovné skutočnosti:
  1. meno, priezvisko/obchodný názov a adresu pobytu/adresu sídla kupujúceho;
  2. označenie tovaru, ktorého sa reklamácia týka;
  3. dátum zakúpenia tovaru;
  4. dôvod reklamácie – kupujúci je povinný presne označiť druh a rozsah vád tovaru, prípadne spôsob, akým sa vada prejavuje;
  5. priložiť kópiu dokladu o zakúpení tovaru alebo služby, prípadne záručný list, ak bol vydaný.
  1. Deň, kedy bola obchodníkovi doručená reklamácia spĺňajúca všetky náležitosti podľa ods. 3. tohto Článku, sa považuje za deň uplatnenia reklamácie. V prípade, ak je podanie kupujúceho, ktorým si uplatňuje reklamáciu, neúplné (najmä nečitateľné, nejasné, nezrozumiteľné, neobsahuje požadované dokumenty a pod.), je obchodník oprávnený vyžiadať doplnenie predmetnej reklamácie. V tomto prípade reklamačné konanie začína v deň doručenia doplneného podania zo strany kupujúceho.
  1. Kupujúci berie na vedomie, že je povinný́ poskytnúť obchodníkovi, resp. osobe určenej obchodníkom, všetku potrebnú súčinnosť nevyhnutnú pre vybavenie reklamácie, a že musí strpieť odovzdanie alebo sprístupnenie reklamovaného tovaru, inak nie je možné pristúpiť k vyriešeniu uplatnených práv zo zodpovednosti za vady.
  1. Ak kupujúci nedoplní podanú reklamáciu podľa ods. 4. tohto Článku bez zbytočného odkladu, najneskôr do 10 dní odo dňa doručenia výzvy obchodníka, bude obchodník považovať podanie kupujúceho za neopodstatnené a pokiaľ sú požadované chýbajúce informácie, na ktorých doplnenie bol kupujúci vyzvaný, a tieto sú nevyhnutné pre vybavenie reklamácie, môže obchodník rozhodnúť, že sa takouto neúplnou reklamáciou nebude zaoberať.
  1. Obchodník poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim (potvrdenie o prijatí reklamácie), v ktorom uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni, a ktorá nesmie presiahnuť dobu dlhšiu ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť.

Článok VIII. A
Uplatnenie práva zo zodpovednosti za vady (reklamácia) v prípade spotrebiteľa

  1. V prípade, ak je kupujúcim spotrebiteľ má nárok uplatniť svoje práva zo zodpovednosti za vady ktoré sa vyskytnú pri prevzatom tovare v lehote 2 mesiacov od zistenia vady, najneskôr však do 24 mesiacov od dodania tovaru. Ak je predmetom kúpy tovar s digitálnymi prvkami, pri ktorom sa má digitálny obsah dodávať alebo digitálna služba poskytovať nepretržite počas dohodnutej doby, zodpovedá obchodník za každú vadu digitálneho obsahu alebo digitálnej služby, ktorá sa vyskytne alebo prejaví počas celej dohodnutej doby, najmenej však počas 2 rokov od dodania tovaru s digitálnymi prvkami.
  1. Ak je kupujúcemu dodaný tovar v porušenom alebo poškodenom obale alebo je evidentné, že zásielka nezodpovedá predpokladanej hmotnosti, nie je povinný kupujúci takýto tovar od dopravnej spoločnosti prebrať, pričom kupujúci je povinný túto skutočnosť bezodkladne oznámiť kupujúcemu na tel. č.: +421 905 827 849 alebo na e-mail: info@hotovkyzplechovky.sk. Ak sa kupujúci rozhodne takúto zásielku prebrať, je kupujúci povinný v prítomnosti dopravcu zásielku skontrolovať a uistiť sa, že nechýbajú žiadne položky tovaru, a že sú všetky položky tovaru v poriadku. Ak kupujúci zistí pri obhliadke tovaru podľa predchádzajúcej vety tohto odseku, že stav alebo počet položiek objednaného tovaru nie je v súlade s tým, čo si kupujúci objednal, je kupujúci povinný s dopravcom spísať zápis o poškodení zásielky alebo vytknúť takýto nedostatok v preberacom protokole dopravcu.
  1. Ak kupujúci v prípade dodatočného zistenia zjavnej vady po prebratí tovaru zistí, že dodaný tovar je mechanicky poškodený alebo tovar, resp. jeho položky chýbajú alebo bol dodaný nesprávny tovar alebo jeho položky je kupujúci povinný bez zbytočného odkladu uplatniť reklamáciu spôsobom podľa Článku VIII., ods. 2 a ods. 3. Na neskoršie uplatnenú reklamáciu z dôvodu zjavných vád na tovare, vrátane vady spočívajúcej v neúplnosti tovaru, nemusí obchodník prihliadať.
  1. Kupujúci nie je oprávnený uplatniť si právo zo zodpovednosti za vady v prípade, ak za vady tovaru obchodník nezodpovedá podľa Článku VII. ods. 5 týchto VOP alebo podľa právnej úpravy platnej a účinnej v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy.
  1. Kupujúci je oprávnený uplatniť svoje právo zo zodpovednosti za vady spôsobom podľa Článku VIII., ods. 2 a ods. 3 v spojení s Článkom VIII. A, ods. 1 týchto VOP.

Článok VIII. B
Uplatnenie práva zo zodpovednosti za vady (reklamácia) v prípade podnikateľa

  1. Ak je kupujúcim podnikateľ je povinný oznámiť a vytknúť vadu bez zbytočného odkladu po tom, čo sa o nej dozvedel, najneskôr však do 3 dní od prevzatia tovaru.
  1. Kupujúci je povinný uplatniť svoje právo z titulu zodpovednosti za iné vady (skryté), spôsobom podľa Článku VIII., ods. 2, ods. 3 týchto VOP bez zbytočného odkladu po tom, čo sa o predmetnej vade na tovare kupujúci dozvedel, najneskôr však do uplynutia záručnej doby.
  1. Ak je kupujúcemu dodaný tovar v porušenom alebo poškodenom obale alebo je evidentné, že zásielka nezodpovedá predpokladanej hmotnosti, nie je povinný kupujúci takýto tovar od dopravnej spoločnosti prebrať, pričom kupujúci je povinný túto skutočnosť bezodkladne oznámiť kupujúcemu na tel. č.: +421 905 827 849, alebo na e-mail: info@hotovkyzplechovky.sk.  V prípade zistenia zjavných vád tovaru je kupujúci povinný bez zbytočného odkladu uplatniť reklamáciu spôsobom podľa Článku VIII., ods. 2, ods. 3 týchto VOP. Na neskoršie uplatnenú reklamáciu zjavných vád tovaru, vrátane vady spočívajúcej v neúplnosti tovaru, nemusí obchodník prihliadať.
  1. Záruka sa vzťahuje na všetky vady tovaru uvedené v Článku VII. ods. 10 týchto VOP alebo v rozpore so záväzkom obchodníka podľa Článku VII. ods. 1 týchto VOP.
  1. Kupujúci nie je oprávnený uplatniť si právo zo zodpovednosti za vady v prípade, ak za vady obchodník nezodpovedá podľa Článku VII., ods. 4 týchto VOP alebo podľa právnej úpravy platnej a účinnej v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy alebo ak kupujúci vedel o vade pred prevzatím tovaru, resp. bol na túto vadu obchodníkom osobitne upozornený alebo bola kupujúcemu z uvedeného dôvodu poskytnutá primeraná zľava z ceny tovaru.

Článok IX.
Spôsob vybavenia reklamácie

  1. Pri uplatnení reklamácie  je potrebné preukázanie nasledovných skutočností:
  1. kupujúci zakúpil tovar od obchodníka, za akú cenu; za týmto účelom kupujúci predloží platný doklad o kúpe tovaru alebo služby s vyznačeným dátumom zakúpenia tovaru alebo služby dokazujúci nákup reklamovaného tovaru alebo služby u obchodníka;
  2. na tovare sa počas doby trvania zodpovednosti za vady vyskytla vada; kupujúci predloží vadný tovar, ktorý bol predmetom kúpy u obchodníka.
  1. Kupujúci má právo zvoliť si spôsob vybavenia reklamácie výmenou tovaru alebo opravou tovaru. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal tovar bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti. Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktorý zo spôsobov odstránenia vady uplatňuje, obchodník odstráni vadu v primeranej lehote, ktorú potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu veci s prihliadnutím na povahu veci a povahu a závažnosť vady, a ktorá nepresiahne viac ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie kupujúcim, resp. odo dňa vytknutia vady.
  1. Spotrebiteľskú záruku podľa ustanovenia § 626 OZ obchodník neposkytuje.
  1. Obchodník nie je povinný akceptovať spôsob odstránenia vady zvolený kupujúcim, ak takto zvolený spôsob odstránenia vady nie je možný alebo by obchodníkovi spôsobil neprimerané náklady s prihliadnutím na cenu tovaru a závažnosť charakteru vady.
  1. Obchodník je oprávnený z dôvodov osobitného zreteľa predĺžiť lehotu na odstránenie vady uvedenú v potvrdení o prijatí vytknutia vady o najkratší čas potrebný na odstránenie vady. O takomto predĺžení lehoty na odstránenie vady je obchodník povinný písomne informovať kupujúceho.
  1. V prípade, ak je možné vadu tovaru odstrániť jeho opravou, má kupujúci právo na bezplatné odstránenie takejto vady tovaru, a to včas a riadne na náklady obchodníka.
  1. Kupujúci je oprávnený namiesto opravy vady tovaru žiadať výmenu tovaru za tovar bezvadný.
  1. Po uplynutí lehoty na odstránenie vady má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny tovaru alebo môže využiť právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy. Rovnaké práva má kupujúci tiež aj v prípadoch, ak vadu tovaru obchodník neopraví alebo vadný tovar nevymení za tovar bezvadný, odmietneme opraviť alebo vymeniť tovar z dôvodu, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady, tovar má naďalej rovnaké vady napriek jeho oprave alebo výmene alebo v prípade, ak obchodník informuje kupujúceho o tom, že vadu nie je možné opraviť alebo tovar vymeniť v primeranej lehote alebo bez toho aby kupujúcemu spôsobil závažné ťažkosti.
  1. Zľava z kúpnej ceny poskytnutá obchodníkom musí byť primeraná rozdielu hodnoty predaného tovaru a hodnoty, ktorú by tovar mal, ak by bol bez vád. Kúpnu cenu alebo vyplatenie zľavy z kúpnej ceny vyplatí obchodník kupujúcemu rovnakým spôsobom, aký bol použitý pri úhrade kúpnej ceny, pokiaľ sa obchodník a kupujúci výslovne nedohodnú na inom spôsobe úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša obchodník.
  1. Od kúpnej zmluvy podľa ods. 8 tohto Článku týchto VOP nemôže kupujúci odstúpiť v prípade, ak sa spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Ak sa kúpna zmluva týka viacerých tovarov, môže kupujúci odstúpiť od kúpnej zmluvy len vo vzťahu k vadnému tovaru. Vo vzťahu k ostatným tovarom môže kupujúci odstúpiť od kúpnej zmluvy, len v prípade, ak nemožno dôvodne očakávať, že kupujúci bude mať záujem ponechať si ostatné tovary bez vadného tovaru.
  1. V prípade, ak ide o takú vadu tovaru, ktorú nemožno odstrániť, a ktorá bráni tomu, aby bol tovar kupujúcim riadne užívaný ako tovar bez vady, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Kupujúci má tie isté práva aj v prípade, ak ide o odstrániteľné vady, ale pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar nemôže kupujúci riadne užívať.
  1. O spôsobe riešenia uplatnených nárokov zo zodpovednosti za vady obchodník informuje kupujúceho najneskôr v lehote na odstránenie vady. Na účely týchto VOP sa vybavením reklamácie rozumie ukončenie reklamačného konania jedným z nasledovných spôsobov:
  1. odovzdanie opraveného tovaru;
  2. výmena tovaru;
  3. vrátenie kúpnej ceny tovaru;
  4. vyplatenie primeranej zľavy z ceny tovaru;
  5. písomná výzva na prevzatie plnenia alebo odôvodnené odmietnutie reklamácie.
  1. Obchodník nezodpovedá za vady tovaru, ktoré vzniknú zavinením kupujúceho a ak vada alebo poškodenie vznikla najmä:
  1. ak ide o vadu, ktorej vznik spôsobil kupujúci svojím konaním, nekonaním alebo opomenutím konania;
  2. preukázateľne nesprávnym používaním v rozpore s návodom na používanie alebo iným nesprávnym konaním kupujúceho, alebo na základe mechanického poškodenia tovaru;
  3. v prípade preukázateľne nedovolených zásahov do tovaru/služby zo strany kupujúceho;
  4. ak vada vznikla bežným opotrebením;
  5. ak kupujúci pred prevzatím veci o vade veci alebo opotrebení veci vedel, resp. bol na vadu alebo opotrebenie výslovne upozornený obchodníkom a súhlasil s kúpou veci aj s vadou alebo opotrebením (napr. pri použitých veciach, vystavených veciach), resp. kupujúcemu bola pre vadu alebo opotrebenie poskytnutá zľava z ceny veci;
  6. pri spotrebnom tovare so stanovenou lehotou použitia podľa zvláštnych právnych predpisov, pokiaľ je takáto reklamácia uplatňovaná po uplynutí tejto lehoty;
  7. z dôvodu pôsobenia vyššej moci (živelné pohromy).
  1. V prípade, ak obchodník odmietne zodpovednosť za vady, resp. odmietne reklamáciu kupujúceho, má kupujúci právo obrátiť sa na akreditovanú/autorizovanú/notifikovanú osobu (znalec, autorizovaná/akreditovaná/notifikovaná osoba, vedecká), aby kupujúcemu poskytla znalecký posudok alebo odborné stanovisko, ktoré bude slúžiť ako dôkaz preukazujúci zodpovednosť za vady obchodníka.
  1. Ak kupujúci preukáže obchodníkovu zodpovednosť za vady tovaru podľa predchádzajúceho odseku tohto Článku týchto VOP, má kupujúci právo opätovne vytknúť vady tovaru, pričom obchodník nie je oprávnený takéto vytknutie vady tovaru odmietnuť a je povinný sa opätovne zaoberať reklamáciou kupujúceho.
  1. Všetky náklady spojené so získaním znaleckého posudku alebo odborného stanoviska podľa ods. 14 tohto Článku týchto VOP znáša obchodník, pričom kupujúci je oprávnený si ich uplatniť u obchodníka v prekluzívnej lehote 2 mesiacov, od vybavenia opätovnej reklamácie, inak tento nárok kupujúceho zaniká.

Článok X.
Odstúpenie od zmluvy a zrušenie objednávky

  1. Právo na odstúpeniu od kúpnej zmluvy, na základe ktorého dôjde k ukončeniu zmluvného vzťahu medzi obchodníkom a kupujúcim od jeho začiatku, môže dôjsť z dôvodov a spôsobmi uvedenými v tomto Článku týchto VOP, prípadne v ďalších ustanoveniach týchto VOP, ktoré výslovne upravujú právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
  1. V prípade, ak je kupujúci spotrebiteľom, má v súlade s ustanovením § 20 ZoOS právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy aj bez uvedenia dôvodu, a to v lehote 14 dní odo dňa prevzatia tovaru, resp. uzavretia kúpnej zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby, resp.  uzavretia zmluvy o dodaní digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči. V prípade, že obchodník a kupujúci uzavreli kúpnu zmluvu, ktorej predmetom je niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí tovaru, začína táto lehota plynúť až dňom prevzatia poslednej časti tovaru, a v prípade, že obchodník a kupujúci uzavreli kúpnu zmluvu, na základe ktorej bude kupujúcemu dodávaný tovar pravidelne a opakovane, začína plynúť dňom prevzatia prvej dodávky. Od kúpnej zmluvy môže kupujúci odstúpiť akýmkoľvek preukázateľným spôsobom (e-mail alebo listinnou formou na korešpondenčnú adresu obchodníka). Pre odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci využiť aj vzorový formulár zverejnený na webovej stránke obchodníka, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto VOP. Kupujúci je oprávnený odstúpiť od tejto kúpnej zmluvy aj len vo vzťahu ku konkrétnemu tovaru, resp. tovarom, ak tieto boli na základe kúpnej zmluvy dodané alebo poskytli viacero tovarov. Účinky odstúpenia od kúpnej zmluvy sa vzťahujú aj na prípadnú každú doplnkovú zmluvu ku kúpnej zmluve, to neplatí ak sa výslovne zmluvné strany nedohodnú inak. Akonáhle obchodník obdrží oznámenie o odstúpení od kúpnej zmluvy zo strany kupujúce, je obchodník povinný na trvanlivom médiu bezodkladne poskytnúť kupujúcemu potvrdenie o jeho doručení. Lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy sa považuje za zachovanú, ak kupujúci v jej priebehu (najneskôr však v jej posledný deň) odošle obchodníkovi oznámenie, že od kúpnej zmluvy odstupuje.
  1. V prípade, ak je kupujúcim spotrebiteľ a zo strany obchodníka mu nebude dodaný tovar včas, je kupujúci oprávnený od tejto kúpnej zmluvy odstúpiť aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1 OZ, ak:
  1. obchodník odmietne tovar dodať;
  2. včasné dodanie bolo mimoriadne dôležité vzhľadom na všetky okolnosti uzavretia kúpnej zmluvy a pred uzavretím kúpnej zmluvy bolo zo strany kupujúceho obchodníkovi oznámené, že včasné dodanie tovaru je mimoriadne dôležité.
  1. Spotrebiteľ nie je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy, v prípade ak:
  1. je predmetom kúpnej zmluvy poskytnutie služby, a ak došlo zo strany obchodníka k úplnému poskytnutiu služby a poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy s výslovným súhlasom kupujúceho pričom kupujúci zároveň vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa kúpnej zmluvy povinný zaplatiť cenu;
  2. predaj tovaru, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý nemôže obchodník ovplyvniť a ku ktorému  môže  dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy;
  3. predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorú nemôže obchodník ovplyvniť;
  4. predaj tovaru, ktorý bol zhotovený podľa špecifikácií kupujúceho alebo ktorý bol vyrobený pre kupujúceho na mieru;
  5. predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze a tovar, ktorý bol po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným;
  6. predaj tovaru uzavretého v ochrannom  obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený;
  7. predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru predávaných v ochrannom obale, ak došlo po dodaní Tovaru k porušeniu pôvodného obalu;
  8. predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe zmluvy o predplatnom;
  9. dodanie digitálneho obsahu, ak nebol dodaný na hmotnom nosiči a bol dodaný s predchádzajúcim výslovným súhlasom kupujúceho pred uplynutím lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy a obchodník oznámil kupujúcemu, že nemá právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy
  10. bol tovar zakúpený na verejnej dražbe;
  11. poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má obchodník poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote.
  1. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy bude kupujúcemu cena vrátená do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o  odstúpení na bankový účet kupujúceho, z ktorého bola pripísaná, prípadne na bankový účet kupujúceho zvolený v odstúpení od kúpnej zmluvy. Suma však nebude vrátená skôr, než kupujúci tovar vráti či preukáže, že došlo k jeho zaslaniu späť obchodníkovi. Kupujúci je povinný vrátiť tovar čistý vrátane originálneho obalu.
  1. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa ods. 2 tohto Článku týchto VOP je kupujúci povinný v lehote do 14 dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy tovar zaslať obchodníkovi, odovzdať tovar obchodníkovi alebo obchodníkom poverenej osobe na prevzatie tovaru, pričom  kupujúci znáša všetky vynaložené náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi. Uvedené neplatí v prípade, ak sa obchodník s kupujúcim dohodne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom obchodníkom poverenej osoby. Lehota je zachovaná, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.
  1. Kupujúci má nárok na to, aby mu obchodník vrátil cenu za dopravu, ale len vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu spôsobu dodania tovaru, ktorý pre dodanie tovaru ponúkal obchodník. Uvedené v prvej vete tohto odseku 6 tohto Článku týchto VOP platí aj pre vrátenie hmotného nosiča, na ktorom bolo kupujúcemu dodané digitálne plnenie v rámci zmluvy na poskytnutie digitálneho plnenia. Po odstúpení od zmluvy na poskytnutie digitálneho plnenia zo strany kupujúceho je obchodník oprávnený zamedziť kupujúcemu prístup v ďalšom používaní digitálneho plnenia, najmä, pričom zamedzením prístupu sa na účely týchto VOP rozumie obmedzenie prístupu k digitálnemu plneniu alebo zrušením užívateľského účtu kupujúceho.
  1. Ak je predmetom kúpnej zmluvy, od ktorej kupujúci odstupuje poskytovanie služby, je kupujúci povinný uhradiť obchodníkovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa doručenia oznámenia o odstúpenia od kúpnej zmluvy, ak kupujúci pred poskytnutím plnenia udelil výslovný súhlas so začatím poskytovania služby.
  1. Kupujúci zodpovedá za škodu v prípadoch, keď bude tovar poškodený v dôsledku konania kupujúceho, a to tak, že s ním kupujúci nakladal inak, než je nutné s ním nakladať s ohľadom na jeho povahu a vlastnosti. Spôsobenú škodu kupujúcemu obchodník vyúčtuje potom, čo bude tovar vrátený obchodníkovi a pričom splatnosť vyúčtovanej čiastky je 14 dní.
  1. Obchodník je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodov vypredania skladových zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností obchodníka vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkej starostlivosti, ktorú možno od obchodníka spravodlivo požadovať, nie je obchodník schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito VOP. V týchto prípadoch je obchodník povinný písomne informovať kupujúceho o týchto skutočnostiach bezodkladne a vrátiť kupujúcemu už uhradenú celkovú cenu za tovar, a to v lehote 14 dní od dňa oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy.
  1. Uhradenú celkovú cenu za tovar vráti obchodník kupujúcemu rovnakým spôsobom akým kupujúci celkovú cenu uhradil, pričom tým nie je dotknuté právo obchodníka dohodnúť sa s kupujúcim na inom spôsobe vrátenia platby, ak v súvislosti s tým nebudú kupujúcemu účtované žiadne ďalšie poplatky.
  1. Obchodník je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy aj v prípade, ak kupujúci tovar neprevzal do 5 pracovných dní odo dňa, keď kupujúcemu vznikla povinnosť tovar prevziať.
  1. Obchodník pre prípad vzniku udalostí nezávislých od vôle obchodníka, ako prípady vyššej moci alebo udalostí, ktoré nemožno predvídať (prírodná katastrofa, pandémia, prevádzkové poruchy, výpadky subdodávateľov a pod.), nenesie zodpovednosť za škodu spôsobenú v kupujúcemu v dôsledku alebo v súvislosti s prípadmi vyššej moci alebo nepredvídateľnými udalosťami, a v prípade, ak tento stav trvá po dobu dlhšiu ako 10 dní, má obchodník právo od kúpnej zmluvy písomne odstúpiť.

Článok XI.
Ochrana osobných údajov spotrebiteľa

  1. V súvislosti so právnou úpravou v oblasti ochrany osobných údajov – Nariadenie Európskeho Parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) (ďalej len „GDPR“) a implementáciou opatrení na zabezpečenie súladu obchodníka s GDPR, ako aj so súvisiacimi príslušnými právnymi predpismi, najmä zákon č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných v znení neskorších predpisov, a vykonávacích právnych predpisov, vyhlášky Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, všeobecnú informačnú povinnosť ohľadne ochrany osobných údajov nájdu kupujúci na webovej stránke obchodníka
    https://www.hotovkyzplechovky.sk/podmienky-ochrany-osobnych-udajov/.

Článok XII.
Alternatívne riešenie sporov so spotrebiteľmi

  1. Ak je kupujúcim spotrebiteľ, ma právo podať obchodníkovi žiadosť o nápravu, ak medzi kupujúcim a obchodníkom vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady  alebo ak sa kupujúci domnieva, že obchodník porušil iné práva kupujúceho.
  1. Obchodník informuje kupujúceho na trvanlivom médiu o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov, ak odpovie zamietavo na žiadosť o nápravu.
  1. Ak obchodník na žiadosť kupujúceho odpovie zamietavo alebo na žiadosť kupujúceho do 30 dní odo dňa jej odoslania neodpovie vôbec, má kupujúci právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov.
  1. Formou alternatívneho riešenia sporu môžu byť riešené iba spory vyplývajúce zo zmluvy medzi obchodníkom a kupujúcim a spory s touto zmluvou súvisiace, s výnimkou sporov podľa ustanovenia § 1 ods. 5 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov v znení neskorších predpisov a sporov, ktorých hodnota neprevyšuje sumu 20,- EUR.
  1. Návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu sa podáva k subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa ustanovenia § 3 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov v znení neskorších predpisov, a to za pomoci k tomu určenej platformy alebo formulára, ktorého vzor je dostupný na webovom sídle  Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky a každého subjektu alternatívneho riešenia sporov. Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže od kupujúceho požadovať úhradu poplatku na začatie alternatívneho riešenia sporov. Ak sú na alternatívne riešenie sporov príslušné viaceré subjekty, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má kupujúci. Okrem alternatívneho riešenia sporov má kupujúci právo obrátiť sa na vecne a miestne príslušný všeobecný alebo rozhodcovský súd. Platforma alternatívneho riešenia sporov je dostupná na internetových stránkach www.webgate.ec.europa.eu.

Článok XIII.
Súbory cookies

  1. Obchodník týmto informuje kupujúceho, že spracováva súbory cookies kupujúceho, vrátane trvalých súborov cookies a kupujúci s týmto vyslovuje svoj súhlas.
  1. Súhlas podľa predchádzajúceho odstavca je udelený na dobu 12 mesiacov/mesiaca.
  1. Obchodník spracováva súbory cookies kupujúceho k personalizácií obsahu a reklám, k využívaniu funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti. Obchodník informácie o tom, ako E-shop kupujúci používa, zdieľa so svojimi partnermi pôsobiacimi v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýz.

Článok XIV.
Užívanie E-shopu obchodníka

  1. Obchodník týmto udeľuje kupujúcemu nevýhradnú licenciu k užívaniu E-shopu spôsobom predvídaným týmito VOP.
  1. Obchodník má výlučné právo zmeniť E-shop, teda  jeho  technické riešenie a/alebo užívateľské rozhranie.
  1. Obchodník má právo obmedziť alebo prerušiť funkčnosť E- shopu prípadne prístup k nemu na dobu nevyhnutnú z dôvodu údržby alebo opravy E-shopu.
  1. Kupujúci je povinný dodržovať pri užívaní E-shopu všetky platné a účinné právne predpisy Slovenskej republiky a Európskej únie. Akúkoľvek  škodu,  ktorá  by  porušením  tejto  povinnosti  kupujúceho obchodníkovi alebo tretím osobám vznikla, je kupujúci povinný nahradiť v plnom rozsahu.
  1. V prípade porušenia týchto VOP alebo kúpnej zmluvy alebo platných a účinných právnych predpisov má obchodník právo zrušiť kupujúcemu užívateľský účet, ak takýto má zriadený.

Článok XV.
Vyhlásenia obchodníka

  1. Obchodník prehlasuje, že záznamy údajov v E-shope, ako aj v elektronickom systéme, sú spoľahlivé a sú vykonávané systematicky a sú chránené proti zmenám.
  1. Vplyvom technickej chyby v E-shope môže dôjsť k zobrazeniu kúpnej ceny pri tovare, ktorej výška nezodpovedá obvyklej cene za takýto tovar na trhu. V takomto prípade obchodník nemá povinnosť dodať daný tovar za zobrazenú kúpnu cenu, pričom obchodník je povinný kontaktovať kupujúceho a oznámiť mu skutočnú kúpnu cenu daného tovaru pričom kupujúci má právo sa rozhodnúť, či tovar za skutočnú kúpnu cenu prijme a pokiaľ sa tak nestane, ruší sa kúpna zmluva od počiatku.
  1. Kupujúci berie na vedomie, že fotografie pri tovare v E-shope môžu byť ilustrované, alebo môžu pôsobiť skresľujúcim dojmom v dôsledku ich prevedenia do zobrazenia v technickom prostriedku kupujúceho, preto je kupujúci povinný sa vždy oboznámiť s celým popisom daného tovaru a v prípade nejasností kontaktovať obchodníka spôsobom nato určeným.
  1. Kontaktné údaje obchodníka pre komunikáciu s kupujúcim sú uvedené v užívateľskom rozhraní E-shopu v sekcii Kontakty.

Článok XVI.
Záverečné ustanovenia

  1. Kupujúci zaslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto VOP prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí. Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu VOP, ktorá nadobúda účinnosť dňom uverejnenia aktualizovaného znenia VOP na webovej stránke https://www.hotovkyzplechovky.sk/.
  1. V prípade uzavretia zmluvy o kúpe tovaru sa táto zmluva riadi VOP platnými v čase, v ktorom bola uzavretá. Tieto VOP sú platné od 1.7.2024 a plne nahradzujú predchádzajúce VOP. Obchodník si vyhradzuje právo zmeniť všeobecné obchodné podmienky bez predchádzajúceho upozornenia.
  1. Na vzťahy neupravené týmito VOP sa vzťahujú príslušné ustanovenia zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov, zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov (v prípade ak kupujúci nevystupuje ako spotrebiteľ), zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode v znení neskorších predpisov, zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa znení neskorších predpisov.
  1. Obchodník vyhlasuje, že na jeho podnikateľskú činnosť sa nevzťahujú žiadne kódexy správania podľa § 2 písm. I) ZoOS.
  1. Neoddeliteľnou súčasťou týchto VOP sú prílohy, a to Príloha č. 1 – Formulár odstúpenia od kúpnej zmluvy a Príloha č. 2 – Poučenie spotrebiteľa.

Doprava a Platba

Spôsoby odberu

  • Kuriérom Slovak Parcel Service (UPS)
    Pri objednaní dopravy kuriérom sú účtované nasledovné poplatky za dopravu

    Doručenie do Slovenskej Republiky

Hmotnosť zasielky Cena bez DPH Cena s DPH
0 – 1 kg 2,42€ 2,90 €
1 – 5 kg 3,25 € 3,90 €
5-10 kg 4,08 € 4,90 €
10-20 kg 4,92 € 5,90 €
20-30 kg 5,75 € 6,90 €
30-50 kg 8,28 €

9,90 €

Dobierka 1,66€

2€

Doručenie do Českej Republiky

Hmotnosť zasielky Cena bez DPH Cena s DPH
0 – 1 kg 3,25€ 3,90 €
1 – 5 kg 4,08 € 4,90 €
5-10 kg 4,92 € 5,90 €
10-20 kg 5,75 € 6,90 €
20-30 kg 6,58 € 7,90 €
30-50 kg 9,08 €